čtvrtek 18. prosince 2008

Kryofilní deníček - část IV.

aneb Zápisník chladomilcův Příprava na můj poslední kryofilní výlet nebyla úplně hladká - byla minimálně polohrubá. Půlnoční carboloading jsem samozřejmě nepodcenil a poctivě a bez výčitek jsem se v deset večer pořádně nakarbošil. Setrvačností můrovito-sovovitého týdne jsem ulehl před druhou s tím, že v šest vstávám do Podolí - v šest proto, že je potřeba ulevit zatížené zemi a vytvořit v této nelehké době nějaké HDP.
Malý gypsáček mě ale už ve 3:50 vzbudil, že potřebuje na záchod. Když jsme zase ulehli vedle sebe, tak jsme ani jeden nemohli usnout a čuměli jsme do stropu. Co čtvrt hodiny jsem se Dana potichu zeptal: "Dane, spíš?" "Nespím, taťko." A tak to šlo do pěti, kdy už byl Dan zase tuhý jak veka a já už jsem byl hlavou v bazénu, tak jsem radši vstal a jel. Hmno, dvě hodiny spánku - tomu už se vyrovná jen říjnový kilometr ve třinácti po hodině spánku a celém dnu v práci. Ve sprše hrůza hrůz - voda má šílených 50°C, to si snad dělají legradel. Práh bolestivosti je snad nějakých 42.. Šel bych do chladné, ale vůbec nemám rád chladnou vodu, he-he. Člověk se tak těší z překonání sama sebe a příroda ho podrazí. Podolí se zase o stupeň oteplilo, dnes mělo 9,5°C. Když jsem potom měřil Vltavu, měla 6°C, takže možná začali přihřívat nebo je to nějaká anomálie. Tak to je skoro houby trénink. Naštěstí jsem zařadil trénink rychlosti. Výzvou bylo zdolat 250m v rozumném čase. Prsama by to bylo tak 7:15, ale protože voda není chladná, půjdu to kraulem a odhaduju 5:30. Do vody nespěchám a namáčím se postupně a rozvážně. Z prvotního pocitu zimy se rychle dostávám do pocitu, kdy cítím, že nic necítím. Vodička-analgetička. A už se mi spouští katecholamin, ho-hó.. Tak jedem. První stovka za 1:48, že bych lousknul pět minut? Dýchací trubky mám ale brzy obalené něčím, co v té chladné vodě nejde vykašlat. Kdo by si nepomohl zrakem, mohl by si myslet, že se topí hroch. Před poslední stovkou už jenom tak nějak kontroluju tempo a poslední bazén napálím, co to jde. Jde to, 4:58. Po 300 metrech vylézám v úplné tepelné pohodě a baterky mi dojdou teprve potom, co lezu z vyhřívané padesátky po zkoušce zaplavat si ještě co nejlepší dvoustovku - chudší o všechny ty megajouly nastřádané snídaní. Těch 4:07 už jsem dojel na neutrál. Vypadá to, že tohle bylo moje poslední letošní Podolí, ale do konce roku se mi rýsuje ještě jedna akcička - hornobečvanská vyzyvatelka. Minule v šesti jsem to trochu dýl rozhýbával, snad to teď bude lepší. Od té doby, co Marek Bench vynalezl srovnánací testy, je pořád na čem pracovat. Díky, Marku!

Žádné komentáře:

Okomentovat